Jump to content

Lehetsz te is tudatosabb

2020. 09. 01. 10:15

A szabad akarat nem párosul alapból tudatos gondolkodással, azt meg kell tanulni.

  • Fent maradhatnék ma éjfélig, de tudom, hogy holnap korán kelek, így lefekszem hamar.
  • Nehezemre esik elcsendesedni, relaxálni, meditálni, mégis megteszem napi 5 percben, mert tudom, hogy minél nehezebben megy, annál fontosabb, hogy foglalkozzak vele.–
  • Megehetném ma is azt a zacskó csipszet/kekszet/csokit, megihatnám a napi 4. kávém, mégsem teszem. Elhagyok egyet, megeszem csak a felét. És nem áltatom magam azzal, hogy az igazából egészséges.
  • Jól esne, de nem szívom el azt az utolsó szál cigit, mert tudom, hogy ártalmas.
  • Nehéz elindulni, de mégis elmegyek futni/jógázni/bicajozni/edzeni, mert tudom, hogy ezzel is  teszek magamért, az egészségemért.
  • Edzés után nem rohanok teleenni magam mindenféle kajával/nem szívok el egy doboz cigit és áltatom magam azzal, hogy hát én edzem, nekem lehet.

Ezek csak egyszerű, mindennapi példák, de szerintem látható, mi a különbség gondolkodás és tudatos gondolkodás között. A tudatos gondolkodás gondolataink, szokásaink, mintáink felülírása, fejlesztése, ami által egy sokkal kiegyensúlyozottabb, testil-lelkil élet érhető el. 

(Forrás: nlcafe.hu / fotó: pexels.com)
divatesszepseg_sticky_layer_redesign