Jump to content

Így segíti a fogyást a reggeli rutin

2020. 07. 30. 09:49

Ezeket a szokásokat iktasd ki a pluszkilók elkerülése végett.

Rengeteg olyan ártalmatlannak tűnő, mindennapi szokás létezik, amelyről nem is gondolná az ember, hogy hosszú távon bojkottálja a fogyást: ilyenek a napközbeni csipegetések, nassolások, a kevés mozgás vagy a finomított szénhidrátokban gazdag táplálkozás.

A napindító szokások közül is akadnak jócskán olyanok, amelyek szabotálják a fogyást, és lelassult anyagcseréhez, puffadáshoz vezetnek. 

A reggeli rutin kialakítása azért is fontos, mivel lehetővé teszi, hogy jól induljon a napod. Ez nem csak a munkában való teljesítményedre, a szervezetedre is hatással lesz. Mutatjuk, melyek azok a napindító szokások, amelyeket mindenképp ki kellene iktatnod, ha a cél a fogyás és az energikus közérzet megtartása.

Ahogy a kevés alvás, úgy a túl sok is a fogyókúra gátja lehet: kutatások bizonyították, hogy azok a felnőttek, akik napi 9-10 órát aludtak, másfél kilóval mutatott többet a mérleg alattuk. A szakértők szerint az egészséges testsúly egyik alapfeltétele a napi hét óra alvás. A koffein hatékonyan stimulálja a lipáz nevű enzim termelését, mely az emésztés során a zsírok lebontásáért felel, de a vérkeringést, az alapanyagcserét is javítja - azonban nem mindegy, hogyan fogyasztod. A zacskós, poros kávék és tejszínhabos latték helyett válaszd a szemes vagy őrölt változatot.

Nem véletlenül mondják, hogy a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozásból nem maradhat ki a reggeli. Ha nem eszel, a tested úgy érzékelheti, hogy "vészhelyzet" van, ezért a már korábban, például az este során bevitt tápanyagokat elraktározza ahelyett, hogy felhasználná.
 
Ha reggelente egy ínycsiklandozó, friss croissant-nal kezdted a reggelt, a fogyás érdekében gyorsan felejtsd el. A finomított szénhidrátok megdobják a vércukorszintet, így hamar még éhesebb leszel, a hasi hízást is elősegíted velük. Készíts helyette laktató zabkását bogyós gyümölcsökkel vagy diétás, fehérjében gazdag reggeliket.
(Forrás: femina.hu / fotó: pixabay.com)
divatesszepseg_sticky_layer_redesign