Jump to content

A fogyás egyik titka

2019. 05. 26. 20:05

Aki szeretne mozogni, de nem érzi magáénak a futást, nem kell feltétlenül lemondania a szabadban végzett sportról. Az intenzív gyaloglás is nagyszerű kiegészítője a fogyókúrának.

A gyaloglás, ha megfelelően végezzük, igen hatékony sport, akár 40-50 év felett kezdünk el sportolni rendszeresen, akár ha jelentős túlsúllyal fogunk bele a fogyókúrába. De e paraméterek nélkül is bárki nekikezdhet a gyaloglásnak.

Edzésterv gyaloglásra

Ahhoz tehát, hogy valóban sportértéke legyen a gyaloglásnak, és ne csússzon át sétába vagy romantikus erdei andalgásba, kövessük az alábbi edzéstervet. Ezzel biztosan érezni fogjuk, hogy dolgoznak a comb- és a fenékizmok. Az 1 órás edzés 8 blokkra oszlik: 5 perces nagyon intenzív szakaszokra és 10 perces közepes intenzitású részekre. Ahhoz, hogy tényleg jól csináljuk, használjunk pulzusmérőt, hogy szívveréseink számát le tudjuk követni.

  1. Az 5 perces nagyon intenzív szakaszokban igazi csúcsdöntésre készüljünk. Már ami a pulzusszámot illeti: a legjobb, ha a maximális pulzusszámunk 70%-át beleadjuk. Olyan érzés, mintha rendesen futnánk.
  2. A 10 perces közepes intenzitású részeknél a maximális pulzusszám 50%-át érjük el. Nem kell kifulladni, csak folyamatosan tartani a tempót.

A gyaloglás sport

Gyakran nem veszik komolyan a gyaloglást mint sportot, és legyintenek, hogy ugyan, ez nem ér semmit. Pedig nagyon komplex mozgásforma, hiszen az intenzív gyaloglás során nagyon sok izomcsoport érintett és az ízületek is rendesen dolgoznak. Gyalogoljunk egyenes háttal, előretekintve, és lépjünk nagyokat (persze itt sem kell túlzásba esni). Így a helyesen kivitelezett gyaloglás meghozza az eredményét.

(Forrás: nlcafe.hu / fotó: pixabay.com)
divatesszepseg_sticky_layer_redesign