Jump to content

Érdekességek a gesztenyéről

2018. 11. 25. 22:57

Jobb, ha a gesztenyére nem csak mint idénygyümölcs gondolunk. Elmondjuk, miért érdemes az étrendedbe iktatni.

1. Igazi antioxidáns bomba

Antioxidáns hatású, E-vitaminban bármelyik gyümölcsnél gazdagabb, és a belőle készített hagyományos gesztenyemassza (püré) is nagy mennyiséget tartalmaz ebből a vitaminból. Az E-vitamin antioxidáns vegyület, így segít a szervezetben felgyülemlett káros szabad gyökök semlegesítésében. Védi a sejtjeinket, segíti agyunk működését, csökkenti a szívbetegség és a trombózis kockázatát.

2. Magas a C-vitamin-tartalma

Kevesen tudják, de C-vitamint is jelentős mennyiségben tartalmaz a gesztenye: 30 mg/100 g. Ez természetesen magas hőkezelés esetén csökken.

3. Gazdag élelmi rostokban

Az élelmirost-tartalma a legtöbb gyümölcsénél jóval magasabb. Az élelmi rostok igazán fontosak a szervezet helyes működése szempontjából, hiszen hozzájárulnak az emésztés javításához, csökkentik az étvágyat, és hatásukra javul a szervezet inzulintermelése is.

(Forrás: nlcafe.hu / fotó: pixabay.com)