Jump to content

Nagyszülők és az internet

2019. 06. 30. 13:30

A technológiák folyamatos fejlődése, az idegen szavak beépülése gyermekeink beszédébe hablattyá válik, ha nem követik az idősebbek is a változásokat.

Skype-olás a nagyival, chatelés a papival, just dance játék a nagyszülőkkel – mind olyan tevékenységek, melyek ma már hétköznapjaink részét alkotják. De beszélhetünk még olyan fogalmakról is, mint Minecraft, Google kereső, Fortinite és társai, melyek az utóbbi években lettek a mai gyermekek mindennapi szókincsének részei. 

Digitális nagyszülők

Az Egyesült Államokban mintegy 70 millió nagyszülő van – tehát az egyik legnagyobb és legerősebb fogyasztói szegmens az országban a Grandparents.comszerint. A nagyszülők túlnyomó többsége legalább naponta egyszer „létezik” online. Néhány további statisztika a demográfiai adatokról:

  • 92 százalék naponta legalább egyszer online,
  • 83 százalék online szörföl, kutat,
  • 70 százalék online vásárol,
  • 67 százalék rendszeresen vásárol online,
  • 99 százalék megosztja a dolgokat az interneten a családdal és barátaival,
  • 97 százalék a levelezést használja a legtöbbször, de többségük a Facebookot, a Skype-ot és az Instagramot is használja.

2025-ig a Grandparents.com becslése szerint az amerikaiak negyede nagyszülő lesz. Ne feledjük, hogy a digitális kifejezés nem jelenti azt, nem egyenlő azzal, hogy „fiatal”.

(Forrás: nlcafe.hu / fotó: pixabay.com)
divatesszepseg_sticky_layer_redesign