A légitársaságok a jövőben redukálni fogják a foglalható ülések számát, ezzel biztosítanak kellő távolságot az utasok között. A cégek nagy része ezzel a megoldással szeretne operálni a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, azaz röviden IATA szerint.
Változás a repülőgépeken
Elképzelhető, hogy a jövőben a középső üléseket egyszerűen blokkolni fogják, amivel jóval meg lehetne növelni az utasok közötti távolságot - derült ki Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója Reutersnek adott nyilatkozatából.
Ezen intézkedés következtében 180 főről 120 főre zuhanna a szállítható utasok száma, a székek egyharmada kihasználatlan lenne. Az Airbus A321neo és a Boeing 737 MAX, nagy kapacitású gépek voltak eddig a leghatékonyabbak mind költség, mind utasszám szempontjából. Ugyan ezekre férnek fel a legtöbben, Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy nem fognak kisebb befogadóképességű gépekre váltani, annak ellenére, hogy a válság miatt a repülés iránt várhatóan még hónapokig alacsony lesz a kereslet.
Eleve az, hogy nyereségesen tudjon útnak indulni egy gép, legalább 75%-os töltöttségi szintet igényel, azonban a középső székek blokkolásával ez nem fogja elérni még a 70%-ot sem.A járvány miatt a légi közlekedés iparágában a tervezett 252 milliárd dollár kiesés helyett 62 milliárddal több, összesen 314 milliárd dollárral, forintba átszámítva százbilliónál is nagyobb összeggel csökkent bevétellel számolhatnak, ami az 55%-a a tavalyi iparági bevételnek.