Skype-olás a nagyival, chatelés a papival, just dance játék a nagyszülőkkel – mind olyan tevékenységek, melyek ma már hétköznapjaink részét alkotják. De beszélhetünk még olyan fogalmakról is, mint Minecraft, Google kereső, Fortinite és társai, melyek az utóbbi években lettek a mai gyermekek mindennapi szókincsének részei.
Digitális nagyszülők
Az Egyesült Államokban mintegy 70 millió nagyszülő van – tehát az egyik legnagyobb és legerősebb fogyasztói szegmens az országban a Grandparents.comszerint. A nagyszülők túlnyomó többsége legalább naponta egyszer „létezik” online. Néhány további statisztika a demográfiai adatokról:
- 92 százalék naponta legalább egyszer online,
- 83 százalék online szörföl, kutat,
- 70 százalék online vásárol,
- 67 százalék rendszeresen vásárol online,
- 99 százalék megosztja a dolgokat az interneten a családdal és barátaival,
- 97 százalék a levelezést használja a legtöbbször, de többségük a Facebookot, a Skype-ot és az Instagramot is használja.
2025-ig a Grandparents.com becslése szerint az amerikaiak negyede nagyszülő lesz. Ne feledjük, hogy a digitális kifejezés nem jelenti azt, nem egyenlő azzal, hogy „fiatal”.