Ennek során elsősorban az alkotóképesség gyermeki és a felnőttkori szintjének egymáshoz való viszonyát vizsgálta a cég. A kutatás eredményeinek feldolgozása során kiderült, hogy a felnőtt lakosság mindössze 22%-a gondolja úgy, hogy kreatívabb volna az átlagnál. A válaszadók nagyon kis százaléka találta a gyermeki énjét kevésbé kreatívnak a felnőttkorinál, és szinte minden válaszadó egyetértett abban, hogy gyermekkorban jobban szárnyalt a képzelőereje.
A magukat az átlagosnál kreatívabbnak tartó válaszadókat (22%) kitevő csoport jobban felismerte a kreativitás jótékony és stresszcsökkentő hatásait. A Lenovo egy óvodások körében végzett kvalitatív kutatással igyekezett fényt deríteni a kreativitás csökkenése mögött meghúzódó okokra, melynek során a gyermekek válaszainak és a kvantitatív kutatás eredményeinek összehasonlításával kiderült, hogy az ok a racionális okok mellett, emocionális tényezőkben, többek között az önbizalom hiányában keresendő.
Azért, hogy visszaadja a felnőtteknek az alkotás örömét, a Lenovo Magyarország életre hívta a Yoga Book Rajzakadémiát, melynek keretében a következő hónapokban egy rajzoktató vezeti be a betűvetés és rajzolás művészetének rejtelmeibe a résztvevőket a Lenovo legkreatívabb terméke, a Yoga Book segítségével.
- Rengeteg tényező van hatással alkotókedvünkre, de őszintén remélem, hogy a Lenovo legkreatívabb terméke által inspirált Yoga Book Rajzakadémia révén számos felnőtt életébe tudjuk majd visszahozni az alkotás örömét. Hiszen mindenkiben ott van az alkotószellem, csak egy kreatív eszközre van szükségünk, és pár egyszerű trükk elsajátításával csodálatos rajzokat készíthetünk mi magunk is - mondta el Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója a Yoga Book Rajzakadémia első eseményén.