Jump to content

A magyarok éttermi szokásai

2019. 11. 20. 09:13

A lakosság étterembe járási szokásait kutatta Magyarország első Gasztro Körképe.

A magyarországi lakosság étterembe járási szokásait vizsgálta az ország első Gasztro Körképe. A Dining Guide gasztronómiai platform megbízásából az Ipsos Kutatóintézet által készített, reprezentatív közvélemény-kutatás szerint a mintegy 8 millió fős felnőtt magyarországi lakosság 41%-a legalább félévente, 13%-a pedig havi szinten jár étterembe. Ők elsősorban a negyven év alatti, legalább érettségivel rendelkező városi lakosságot képviselik. A 25-60 éves budapestiek körében ezek az arányok magasabbak, 56% és 16%.

Legmagasabb arányban cukrászdába, kávézóba, fagyizóba járnak a magyarok - 70%. Saját bevallásuk szerint éttermekben a magyarok 65%-a, gyorséttermekben 54%-a fordul meg valamilyen rendszerességgel. A gasztronómia iránt a felnőtt magyar lakosság 45%-a mutat valamilyen szintű érdeklődést. Különösen igaz ez a nőkre, akik körében 63% fejezte ki vonzalmát a téma iránt, míg a férfiak csupán negyedének köti le figyelmét ez a terület.

A gasztrotémák iránti érdeklődés nem függ erősen össze az éttermek világában való jártassággal. Elmondható, hogy még egy gasztrotémák iránt nyitottabb ember sem rendelkezik feltétlenül pontosabb ismeretekkel a magyar Michelin-csillagos éttermek számáról, a séfek személyéről. Kevesen vonják kétségbe a fine dining éttermek magas minőségét és exkluzív jellegét, de sokan gondolják úgy, hogy kis adagokat kínálnak magas áron, amivel nem lehet jóllakni.

Az ár a legmeghatározóbb tényező az étterem-látogatók körében. A többség inkább költ többször kevesebbet, mint egyszer nagyobb összeget. A magyarok személyenként átlagosan legfeljebb 8800 forintot költenének saját fogyasztásukra. A kutatás alapján Michelin-csillagos étterembe a magyarok 5%-a tervez a közeljövőben ellátogatni.

 

(Forrás: femina.hu / fotó: pixabay.com)
divatesszepseg_sticky_layer_redesign