Jump to content

Ezt mondd, ha nem értesz egyet a főnököddel

2017. 11. 29. 22:23

A legtöbben egy picit idegesek, amikor a főnökükkel kell megvitatni valamit, akkor pedig főleg, amikor nem értenek vele egyet. Megmondják, hogy szerintük nincs igaza, vagy hagyják annyiban? Rossz vége lesz, ha ellent mondanak neki, vagy dicséretet kapnak a jó ötleteikért? Nagyjából ezek a kérdések futnak végig ilyenkor mindenki agyában. Aztán, ha megszületett a döntés, és úgy határoznak, hogy kiállnak a saját véleményük mellett, csak még több bizonytalanság bukkan elő.

Nem mindegy ugyanis, hogyan hozod elő a problémát, hogyan érvelsz, mit mondasz, na és mikor: ezek mind közrejátszanak abban, hogy sikeres lesz-e a beszélgetés, vagy nem. Bár minden főnök más, vannak olyan alapvetően bevethető taktikák, trükkök, melyek segítenek meggyőzni őt az igazadról.

Beszélgetés előtt ezt gondold át

Ha valami olyat hallasz, amivel nem értesz egyet, lehetőleg akkor se szólj azonnal. Higgadj le, és először gondold át, megéri-e belemenni a vitába. Ha jelentéktelen apróságokról van szó, sokszor jobban teszed, ha csak elfogadod a véleményét. Ha azonban téged is érintő dologról, amit nem érzel jónak, vagy esetleg egy olyan döntésről, ami neked vagy a cégnek rossz, esetleg szerinted máshogy kellene csinálni, akkor nyugodtan szállj vitába - de óvatosan és udvariasan. Hiszen egy főnök sosem szereti, ha főnökösködni akarnak felette.

A beszélgetés előtt fontolj meg mindent alaposan, vedd számba a tényeket, és azt is, hogy ő milyen ellenérveket hozhat fel. Aztán próbálj magadban mindenre választ, ellenérvet találni. Ha felkészülten kezdesz bele a dologba, kevesebb meglepetés érhet, és a legtöbb válaszát azonnal le tudod majd reagálni. És, ami még fontos: válaszd ki a megfelelő időpontot. Hétfő reggel a szakértők szerint rosszabbul sülhet el egy ilyen beszélgetés, de az sem jó, ha egy sűrű napon, mondjuk meeting előtt kapod el a főnököt vitázni. Keress egy olyan időpontot, amikor nyugisak a körülmények, és tud szánni rád jó pár percet.

Kérdéssel kezdj!

Ha szóba hozod a dolgod, mindig kérdésekkel indíts, ne rohand le azonnal azzal, hogy nem értesz vele egyet. Kérdezz rá, hogy emlékszik-e arra, amikor ezt és ezt mondta, aztán faggasd még néhány apró részletről, és arról, hogyan is gondolta a dolgot. Így nem rögtön rátámadsz, hanem szép lassan, nyugodtan felvezeted a beszélgetést, és sokkal nagyobb esélyed lesz meggyőzni őt az igazadról.

Azt hangsúlyozd, ami neki jó!

Mindig próbáld azt kiemelni, hogy neki vagy a cégnek mi haszna lenne abból, amit te szeretnél. Mondjuk, ha a főnök azt mondta, hogy nem tartja jó ötletnek az otthoni munkát még ritkán sem, de te néha szeretnél home office-ból dolgozni, akkor mondd, hogy így hatékonyabb lehetnél, több mindent el tudnál végezni. Vagy akár, hogy az utazással töltött időt is a feladataid elvégzésére fordíthatnád, ezért hamarabb kész is lennél velük. A lényeg, hogy ne arra helyezd a hangsúlyt, hogy te miért szeretnél valamit, hanem arra, hogy neki ebből milyen előnye származna. Ugyanez vonatkozik bármilyen más témára is.

Bombázd az ötletekkel!

Ha mondjuk, egy projektet máshogy szeretnél kivitelezni, mint ahogyan ő eredetileg tervezte, akkor a felvezetés után mondd el, hogy sokat gondolkoztál a dolgon, és úgy véled, van néhány ötleted, ami még jobbá, hatékonyabbá tehetné az egészet. Akármiről van is szó, a gondolataid elmondása közben tedd hozzá néha azt, hogy egyetértesz az ő álláspontjával, véleményével, és rendkívül jónak találod, de van valami, amivel szerinted még hatékonyabb lehet, vagy amivel még többet lehet kihozni belőle.

(Forrás: femina.hu)
divatesszepseg_sticky_layer_redesign