Mivel az ember életének egy jelentős részét a munkahelyén tölti, fontos, hogy nyugodt, kellemes és hatékony környezetben végezhesse a feladatát. Persze, mivel sok alkalmazott és sokféle személyiség dolgozik együtt, elkerülhetetlen az, hogy néhány viselkedés egyesek szemében zavaróvá váljon.
Bár jócskán eltérhet az, hogy ki mit tart bosszantónak, a kutatások és a szakértők szerint vannak olyan tipikus kollégák, akinek a szokásait mindenki idegesítőnek véli. Ezek a legjellemzőbb és a legtöbbek által irritálónak tartott dolgozói típusok, viselkedések.
A hangos, állandóan telefonáló kolléga
Mindig csak az ő hangját hallani, és ha nem éppen valakivel társalog az irodában, akkor a telefonján beszélget, lehetőleg maximum hangerővel. Persze úgy, hogy véletlenül sem megy ki az irodából, hogy ne zavarjon másokat, hanem az asztalánál, vagy épp sétálgatva fejti ki mondandóját a mobilon keresztül. Peter Yang HR-menedzser szerint kétségkívül a legbosszantóbb kollégatípusok közé tartozik az, akire jellemezőek a fentebb leírtak.
A munkatársaknak tekintettel kellene lenniük a környezetükre, és lehetőleg elkerülni azt, hogy bármilyen formában is zavarják, akadályozzák a másikat a feladatai elvégzésében. Ez fokozottan igaz, ha a manapság oly népszerű, ám sokak szerint egyáltalán nem hatékony open office-ban dolgoznak a beosztottak.
A szipogó munkatárs
A másik zavaró típusba tartozókat jellemzően vagy allergia kínozza, vagy pedig betegek, de nem szeretnének otthon maradni, a papír zsebkendőt pedig eszük ágában sincs használni. Így egész napos, percenkénti szipogásukkal örvendeztetik meg a kollégákat, akik a legtöbbször nem mernek szólni nekik ezért. A helyzet kezelése nem is egyszerű. Influenza esetén érdemes rábeszélni őket, hogy ne menjenek be dolgozni, hiszen egyrészt így könnyebben meggyógyulnak, másrészt a többieket sem fertőzik meg. Ha viszont a tartósabb allergiáról van szó, egy zsebkendő kedves felajánlásával felhívható a figyelmük a problémára.