Több szempontból is fontos, hogy a főnök és a beosztott között kialakuljon egy alapvető bizalom. Egyrészt ez megalapozza a jó kapcsolatot, és megkönnyíti a közös munkát, másrészt pedig azért lényeges, mert a felelősségteljes feladatokkal való megbízáshoz és az előléptetéshez is hozzásegíti az alkalmazottat. Éppen ezért ahhoz, hogy ez kiépüljön, érdemes odafigyelni néhány apróságra.
Persze, egyáltalán nem arról van szó, hogy túlzásba esve, folytonosan a felettes kedvére kell tenni, vagy erőltetni a barátságot. Csupán arról, hogy érdemes kiemelkedni a tömegből, felkelteni a figyelmét, és bebizonyítani, valóban megérdemled azt, hogy megbízzon benned. Ez ugyanis mindkettőtök számára előnyökkel fog járni. Szakértők árulták el leghasznosabb tippjeiket arra, hogyan is valósíthatod ezt meg.
Légy a csapat fontos része!
Hayes Drumwright cégvezető és tanácsadó szerint a felettesek jobban figyelnek azokra, jobban bíznak azokban, akikről látják, hogy jól kijönnek a csapattal, és a kollégák is támogatják őket. Ha valaki segítőkész, kedves másokkal, igyekszik összekovácsolni az embereket, és kiveszi a részét a közös munkákból, akkor előbb bíznak rá komolyabb feladatokat, és gyorsabban, könnyebben szimpatikusnak találják. A legtöbb cég ugyanis fontosnak tartja, hogy olyan alkalmazottaik legyenek, akik nem szétzilálják, hanem összetartják a csapatot.
A bizalom kiépülésének legalapvetőbb, legfontosabb szelete az, hogy légy precíz, pontos, teljesítsd időben és jól a rád bízott feladatokat, és mutasd, hogy bármiben számíthat rád a felettesed. Ha valaki sosem késik a teendőkkel, mindig válaszol az e-mailekre, akkor hamar rányomják majd a megbízható munkavállaló bélyegét. Persze, előfordulhat, hogy valami mégsem úgy alakul, ahogy tervezted, vagy valamivel mégsem készülsz el. Ebben az esetben viszont lényeges, hogy amikor már látod, hogy így alakul, jelezd előre, és kérj másik határidőt, vagy beszéljetek a megoldásokról, lehetőségekről. Így elkerülheted a neheztelést, a kellemetlen magyarázkodást, valamint a bizalom sérülését is.