A téren azonban, hogy a gyereket körülvevő túl sok játék nem hat-e éppen ellenkezőleg, megoszlanak a vélemények. A játékok gyerek köré ömlését nem könnyű megakadályozni, megállítani: mind a szülők, mind a környezet részéről érkezik időről időre egy-egy ajándék, ami szaporítja a készletet, még akkor is, ha babaszületés előtt a legtöbb szülőjelölt határozottan kijelenti, hogy csak annyi játéka lesz a gyereknek, amennyivel tényleg játszik, és egy darabbal sem több.
Kérdés, hogyan hat a gyermek agyára, szellemére a rengeteg játék: árt, vagy sem? Szakértők utánamentek a dolognak, és gyerekek bevonásával vizsgálatot végeztek.
A szakértők 36 két-három éves gyerek bevonásával végezték a vizsgálatot, melyben megfigyelték, több játékkal vagy kevesebbel hatékonyabb-e a játék a gyermek fejlődése szempontjából.
32-féle játékot használtak a vizsgálat során, melyeket három kategóriába soroltak: oktatási, fejlesztő célzatú játékok - formák, színek, alapfokú számolást fejlesztő játékok -, szerepjátékok, illetve cselekvésre késztető, azaz működtetést, aktivitást igénylő játékok csoportját különböztették meg.
A gyerekek először négy, majd egy másik játékidőben 16 játékkal voltak körülvéve. Minden fent említett csoportból vettek ki játékokat a számukra, a négyjátékosban maximum egy, a 16 játékosban maximum négy játék lehetett elemes. Megfigyelték, hány játékkal játszottak a gyerekek, mennyi ideig játszottak egy játékkal, és egyazon játékkal hányféle játékot játszottak.