A magyarok több mint kétharmada hetente legalább egy szelfit készít magáról - derült ki a Huawei több mint ezer fő részvételével végzett online felméréséből. A legtöbben családjukat és saját magukat fényképezik, 21%-uk pedig kiskedvencével fotózkodik a legszívesebben. A kutatás szerint az okostelefon-tulajdonosok nyitottak a különböző extra szelfikészítési funkciók iránt: 40%-uk arcszépítő funkciót, filtereket és effekteket is rendszeresen használ.
A felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók közel 40%-a vásárolna készüléket kizárólag előlapi kamerás - szelfikamera - extra funkciókért és minőségért. A szelfizőknek a kamera minősége rendkívül fontos, a megkérdezettek majdnem fele - 43,5% - legalább 8 megapixeles, 35%-uk pedig legalább 16 megapixeles előlapi kameraminőséget vár el az alacsonyabb árkategóriájú okostelefonoktól is.
A kutatásban megkérdezett felhasználók közel 40%-a válaszolta, hogy hetente legalább egyszer készít magáról szelfit, míg a szelfizés szerelmesei - 13,3% - naponta akár többször is kattintanak. A válaszadók 22%-a csak havonta veszi elő telefonját, hogy saját magát fotózza, 7%-uk pedig még ennél is ritkábban, csupán évente használja okostelefonja előlapi kameráját.
A szelfizés csoportosan is élvezetes, ezt a megkérdezett felhasználók is igazolták válaszaikkal: a legtöbben - 50,8% - családjukkal és barátaikkal fényképezkednek, illetve magukról lőnek fényképeket - 37,8% -, de a párjukkal közösen készített szelfik is gyakoriak, a felhasználók mintegy 33%-a fotózkodik rendszeresen szerelmével.
A szelfikészítés célja a többségnél - 84,7% - kétségtelenül a saját szórakoztatás, ezt követi a közösségi médiában történő megosztás - 47,6% -, továbbá az üzleti profilon való publikálás lehetőségével is élnek páran: a megkérdezett felhasználók 3%-a posztolja rendszeresen szelfijeit üzleti vagy reklámcélból.