Jump to content

Hogyan működik a szállodák besorolása?

2017. 11. 01. 20:48

Minél több a csillag, annál előkelőbb, jobb szolgáltatásokat nyújt egy szálloda. Azt azonban csak kevesen tudnák azonnal megmondani, hogy egy szálláshely esetében pontosan milyen különbségeket fed, ha két- vagy éppen négycsillagos. 

Amikor szállást szeretnél foglalni, nagyon hasznos, ha legalább nagy vonalakban tudod, hogy miben térnek el az egyes kategóriák szintjei, hiszen így pontosan mérlegelheted, hogy érdemes-e számodra egy több csillaggal rendelkező helyért többet fizetni, vagy csupa olyan szolgáltatást tartalmaz a magasabb ár, amit egyébként sem használnál ki.

A szállodák besorolása

A szállodákat a Hotelstars Union kategóriánként egységes követelményrendszere alapján sorolják be egytől öt csillagig különböző szintekre. Ez azt jelenti, hogy a részt vevő országok esetében valamennyi létesítményben, nemzetközileg is ugyanazt a kényelmi fokozatot, ugyanazokat a szolgáltatásokat fogod megtalálni. Legalábbis elvileg.

A besorolás fokozatai és a hozzájuk tartozó követelmények röviden a következők.

  • Egycsillagos szálloda lehet az a hely, ahol minden szobához tartozik fürdőszoba, vécé, színes tévé, asztal és szék, valamint telefon. Az épületben legalább porta, csomagmegőrző, reggeli- és italfelszolgálás, illetve napi takarítás van.
  • A két csillagnak már feltétele az olvasólámpa, a szekrény polcokkal, a törölköző, a tisztálkodószerek, és az, hogy büféreggelit, higiéniai szereket tudj vásárolni a hotelben, miközben a fizetést hitelkártyával rendezed.
  • Egy háromcsillagos szállodában mindig beszélnek valamilyen idegen nyelven. A nap nagy részében működik a porta, és mindig elérhető. A szobákban és közös helyiségekben van internet, hajszárító, arctörlő, bőröndtartó, tükör, vasalási lehetőség, mosás, cipőtisztítás, sőt plusz párnákkal, takarókkal is készülnek. A vendégpanaszokat szervezetten kezelik. 
  • A négycsillagos helyeken minimum 18 órán át működik a recepció, de 24 órában elérhető. Italfelszolgálás, bár, kényelmes berendezés, szobaszerviz, büféreggeli vagy a la carte kínálat, fürdőköntös, papucsok, zuhanysapka, kozmetikai szerek és tükrök várják a vendégeket.
  • Az ötödik csillag ehhez képest jókora ugrás. Itt már 24 órán át van recepció, alkalmaznak kocsirendezőt, ajtónállót, londinert. A szobákban minibár, egyedi kiszerelésű kozmetikai cikkek, széf, PC-csatlakozás, vasalási és cipőtisztítási lehetőség biztosított. A szobaszerviz éjjel-nappal működik, van étterem, concierge szolgáltatás és esti ágyazás.

Minden magasabb fokozat esetében feltétel, hogy a szálloda megfeleljen az alacsonyabb kategória előírásainak is. 

(Forrás: femina.hu)
divatesszepseg_sticky_layer_redesign