Vlagyimir Dmitrijev, a cég marketingigazgatója a lapnak a Caterpillar és Ferrari példáját megemlítve mondta el, hogy e világmárkák bevételeinek akár 10 százaléka is a saját brand alatt forgalmazott ruházati cikkekből származik. Véleménye szerint a Kalasnyikov ruhái és egyéb termékei ugyanolyan nagy keresletnek örvendenek majd, mint az alaptermékei.
Dmitrijev elismerte, hogy a konszern az Oroszország elleni nyugati szankciók hatására volt kénytelen felülvizsgálni marketingpolitikáját, a cég sport- és vadászlőfegyvereinek 70 százalékát ugyanis az európai és az amerikai piac vette fel addig. A Kalasnyikov ezért a hazai fogyasztóra hangolódott át, és megszületett a szabadidős viselet, a sportruházat és az emléktárgyak gyártásáról szóló elképzelés.
Az orosz fegyveripar szereplői közül a páncélozott harcjárműveket gyártó Nyizsnij Tagil-i Uralvagonzavod robbant be elsőként a divat világába azzal, hogy UVZ márkájú pólókat, sapkákat, dzsekiket és cipőket dobott a piacra. Megjelentek a cég emblémáját hordozó számítógép- és mobiltelefon-tokok, a rajongók megvehették a helyi hokiscsapat, a Szputnyik egyenruháját és az Armada kerékpárcsapat mezét is. A gyártótól harckocsiösszeszerelő-munkaruha és harckocsizó egyenruha is rendelhető méretre.
A Vojentorg katonai ruházati kereskedelmi vállalat pedig Armija Rosszii néven nyitott bolthálózatot. A moszkvai, szentpétervári, voronyezsi, krasznodári és ufai üzletekben a katonai szolgálatot népszerűsítő és a hazafias szellemet erősíteni kívánó military, szabadidő- és sportviseletet forgalmaznak, vízszintesen fehér csíkkal elválasztott vörös csillagot alkalmazva márkajelként. A TASZSZ egy korábbi jelentése szerint a következő ilyen boltot az orosz fővárosban a második világháborúban aratott győzelem napja, május 9. után, az amerikai nagykövetséggel szemben nyitják majd meg.