Jump to content

Nejlonhulladákból és kidobott gyertyatartókból készített ruhákat a H&M

2018. 02. 15. 16:38

Kidobott gyertyatartókból kiegészítők, halászhálókból és más nejlonhulladékból ruhák készülnek – a H&M Conscious Exclusive kollekciója a bizonyíték a fenntartható divatra.  

A H&M 2018-as Conscious Exclusive kollekciója a svédországi kézműves mozgalom előtt hajt fejet új fenntartható anyagaival, az újrahasznosított ezüsttel és az ECONYL® nevű anyaggal, amely egy 100%-ban halászhálókból és más nejlonhulladékból helyreállított szál. A Conscious Exclusive kollekció 2018. április 19-től lesz elérhető világszerte a kijelölt H&M üzletekben és online, itthon a Váci1-es üzletben.
 
Ez a hetedik Conscious Exclusive kollekció: kiemelkedő minőségű, prémium darabokból álló ruhák és kiegészítők együttese, melyek a fejlődés és az innováció egyre bővülő lehetőségeit megmutatva ünneplik az új szezont. ATENCEL™, az újrahasznosított poliészter és a biolenszövet mellett a H&M örömmel mutatja be két új fenntartható anyagát, az ECONYL®-t illetve az újrahasznosított ezüstöt. Az ECONYL® anyagból egy légiesen finom, hímzett szövetet készítettünk a gyönyörű, fehér, csipkés esküvői ruhához, valamint egy romantikus, sötétszürke-kék csipkés hosszú ujjú miniruhát álmodtunk belőle. Eközben az újrahasznosított ezüst a kollekció kifinomult kézműves hatású ékszereiben kap szerepet.

 „A fenntartható anyagok mögötti innováció mindig lenyűgöz. Az újrahasznosított ezüst hulladék fémből készül minimális környezetterheléssel, míg az ECONYL® 100% nejlonhulladékból származó visszaállított nejlonszál, ami a tiszta óceánokat támogatja. A Conscious Exclusive kollekcióban bemutatott anyagok megmutatják, hogy a legújabb technológia és a régi eljárások ötvözésével mesés eredményeket érhetünk el” – mondja Ann-Sofie Johansson, a H&M kreatívigazgatója.
 
A 2018-as Conscious Exclusive kollekció a 19. és a kora 20. századi svéd művészpár, Karin és Carl Larsson kreatív otthonából merít ihletet. A Conscious Exclusive dizájncsapata a gyönyörű festményekkel és szőttesekkel teli Lilla Hyttnäs házikót vette alapul, majd a hatásokat fenntartható anyagokból kortárs stílusú, gyönyörű kialakítású női ruhákká, cipőkké és kiegészítőkké formálta.
 
A 2018-as print kampányt Mikael Jansson divatfotós készítette, a kampány arcai pedig Aamito Lagum, Giedré Dukauskaité és Christy Thurlington Burns, a világhírű modell és az Every Mother Counts nevű, a kismamák egészségével foglakozó szervezet alapítója.

(Forrás: nlcafe.hu)