A Fashion Revolution magyarországi képviseletének szervezésében megvalósuló előadássorozaton szó lesz többek között arról, hogy milyen problémák jellemzik ma a divatipart, milyen környezetkárosító hatásai vannak a fast fashion gyártatásnak és a túlfogyasztásnak, hogy miért fontos a társadalmi felelősségvállalás kérdése a divatiparban, valamint hogy miként válhatunk tudatosabb vásárlóvá.
Az érdeklődők betekintést kapnak az ipar és a gyártás kulisszái mögé is. Az eseményen részt vesz többek között az Innovatext, a magyar textil- és textilruházati ipar 1949-ben alapított központi kutató-fejlesztő és vizsgáló bázisa. Palicska Lívia, a cég vezérigazgatója Bizalom a textíliában - Hitelesség a fenntartható textil ellátási láncban címmel tart előadást.
Bemutatkozik a Forma cég is, amely olyan design napszemüvegeket kínál, amelyek száz százalékos környezetbarát anyagból és módon készülnek.
Az esemény vendége lesz a Tomcsanyi márka tervezője, Tomcsányi Dóri és a márka PR menedzsere, Sipos Andrea is. Előadásukban a tervező szemszögéből lesz szó a fenntarthatóságról és az etikus divatról.
Az esemény ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Mint írják, a bangladesi Rana Plaza összeomlása és a True Cost című film megjelenése óta sokat lehetett hallani a ruhaipar környezetkárosító hatásairól és dolgozóinak kizsákmányoltságáról.
A Fashion Revolution nevű non-profit szervezet azzal a céllal jött létre, hogy harcoljon egy átláthatóbb, etikusabb és méltányosabb divatiparért. Idén márciusban elindult a Fashion Revolution magyarországi képviselete is. A kezdeményezés célja, hogy felhívják a fogyasztók figyelmét a téma fontosságára, valamint arra buzdítsák őket, hogy legyenek tudatosabbak vásárláskor - áll a tájékoztatóban.