A divatszakma egyik legnagyobb, luxusmárkákat felvonultató kereskedelmi rendezvényét 2003 óta évente két alkalommal, tavasszal és ősszel rendezik meg a francia fővárosban. Az eseményre pályáztatás után, szigorú szakmai kritériumok alapján hívják meg a francia szervezők azokat a divattervezőket, illetve divatházakat, amelyeket érdemesnek tartanak arra, hogy bemutassák.
Az őszi bemutatón Magyarországot Makány Márta, a Maison Marquise, a Sentiments Couture, Abodi Dóra, a Zema, a Wyhoys by Pápai Lilla, a BYME és Vágó Réka képviseli.
A kiállításon való bemutatkozás mellett hat márka, többek között az Áldomás, a Zador luxus szappan és a Kalocsai Porcelán kizárólagos lehetőséget kap, hogy egy pop-up store-ban értékesítse termékeit Párizsban.
Az őszi kiállításon a hangsúlyos magyar tervezői jelenlét mellett Magyarország megkapta a kiemelt partnerországi szerepet is.
"Nagy megtiszteltetés, hogy Olaszország után 2016-ban Magyarország vehet részt kiemelt partnerországként a világ luxusiparát meghatározó kiállításon, és egyúttal bemutatkozhatnak a magyar kreatívipar jelentős képviselői a nemzetközi beszerzőknek és a francia sajtó képviselőinek" - mondta Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója a párizsi sajtótájékoztatón.
A magyar divatipar jelenleg az egyik legdinamikusabban növekvő iparág, és nemzetközi szinten is egyre nagyobb sikereket ér el többek között a minőségi kivitelezésnek és az egyedi színvilágnak köszönhetően. Emellett egyéb magyar minőségi termékekkel, élelmiszerekkel és porcelánokkal is megismerkedhetnek majd a látogatók a rendezvényhez kapcsolódó pop-up store kínálatában.
Elsőként a Tóth Bori magyar divattervező által fémjelezett Maison Marquise kapott meghívást a tavaszi bemutatóra, majd a szervezők jelezték, hogy szeretnének még több magyar tervezőt meghívni. Több mint harminc divattervező megismerése után választották ki azt a nyolcat, akik az őszi bemutatóra meghívást kaptak.
Carole de Bona, a Vendome Luxury alapítója Magyarországon tett látogatása során úgy vélte, hogy a magyar divatmárkák az alkalmazott színvilág miatt tűnnek ki a nemzetközi választékból.
Oláh Zsanett szerint a párizsi meghívás ugródeszka lehet a magyar divattervezőknek ahhoz, hogy a nemzetközi közönséget meghódítsák. Példaként említette, hogy a Sentiments Couture-t már megkereste egy brit, luxustermékeket forgalmazó cég, miután a Vendome Luxury honlapján felfedezte a kollekció bemutatkozó anyagát.
Csütörtökön a New York-i Divathéten Makány Márta mutatja be a legújabb kollekcióját a Magyar Nemzeti Kereskedőház szakmai közreműködésével.