Jump to content

Félreértjük a jó tanulást

2019. 07. 17. 18:57

Viselkedéskutatók szerint a közepes tanulók nem a jeles bizonyítványban látják a sikeres élet zálogát.

A legtöbb szülő kis korától kezdve szorgalmas tanulásra ösztönzi gyermekét, hiszen ha valaki sikerre, elismerésre és jól fizető állásra vágyik, akkor keményen kell küzdenie, és csupa jó jegyet bezsebelnie.

A közepes tanulók rendszerint fontosabbnak tartják az önérvényesítést, mint hogy bemagoljanak egy számukra teljesen értelmetlen szöveget, és szóról szóra visszaadják a tanárnak. Ezért csak azokon az órákon figyelnek, ami tényleg érdekli őket, azokból viszont sokszor szakértőkké válnak, mert még a tanórán kívül is szívesen szereznek róla pluszinformációkat. A kitűnő tanulókat mindez nem érdekli, őket inkább a kiváló érdemjegy megszerzése motiválja.

Míg a kitűnő tanulók legtöbbször jeles osztályzataikkal szeretnének érvényesülni, ezért úgy gondolják, rengeteg tanuláson kívül másra nincs is szükségük. A közepesek ellenben gyakran kérnek segítséget, kifejezetten keresik mások társaságát, akiket természetesen meg is becsülnek. Így ők felnőtt korukra általában kiterjedtebb szociális hálóval rendelkeznek, mint színötös társaik, emiatt pedig sikeresebbé válhatnak. Bill Gates elhíresült szólása, miszerint válassz lusta embert egy nehéz feladat elvégzésére, mert meg fogja találni a legegyszerűbb utat a megoldáshoz. Leegyszerűsítve mindez annyit tesz, hogy a közepes tanulók, bár sokszor lustábbak, ám kreatívabbak a kitűnő tanulóknál.

(Forrás: femina.hu / fotó: pixabay.com)
divatesszepseg_sticky_layer_redesign